onsdag 29 oktober 2014

Papsens finger kan

Hej dagboken,

I kväll när papsen kom hem lekte vi i soffan, och papa satt också med oss. Dörrarna till mitt lilla hus som man stoppar djuren i var låsta och jag vet att man kan låsa upp med nyckel, men också att papsen är så duktig att han kan låsa upp med fingret. När papa och papsen satt och pratade var det ju ganska självklart att jag tog papsens finger i handen och visade var han skulle använde det. Tur att han är så smart att han fattar snabbt :-)

Sedan lekte jag lite i min hage, med papsen som satt på huk utanför. Då visade jag att när jag stod upp, så kunde jag först släppa ena handen, och det var ju ingenting nytt, men sedan en liten, liten stund försiktigt släppa den andra också. Det där måste jag träna på, det kan ju bli hur kul som helst.

Innan kvällsmaten var det dags att bada också. Vi hade fullt upp sedan papsen kom hem från jobbet, faktiskt. Jag har ju en massa leksaker, så mycket att jag nästan inte får plats längre. Men nu tycker jag att det är roligt att bada igen, jag sitter jättelänge och vill inte alls resa mig. När jag ändå börjar bli fördig, så hjälper jag papa att tömma badkaret på leksaker och slänger ut dem i det stora karet som mitt kar står i. Jag visade också papsen att jag börjar titta noggrannare på leksakerna. Till exempel, en gul fisk med ett litet vattenhjul i, som man kan snurra på om man vill. Den får jag nog också undersöka vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar