söndag 26 oktober 2014

Busvissla som papsen

Hej dagboken,

Oj, oj, oj, helgen är redan slut, ändå fick vi en timme extra. Nu sover jag redan och det är kin spökskrivare som får jobba.

I går var vi bara ute en gång på promenad, annars lekte vi inne hela dagen. När vi promenerade har jag kommit på att ännu roligare än att åka i vagnen är att papsen bär mig. I går sträckte jag honom armarna när vi nästan var framme och det gick ju bra. I dag tänkte jag att jag skulle försöka lite tidigare, typ så fort vi lämnade Hagen. Men se det gick inte. Det hjälpte inte att jag lät tårarna skvätta, flera gånger faktiskt, jag fick inte komma upp förrän en kvart innan vi var hemma. Inte illa, kan man ju tycka, men vi får se om jag inte skall kunna utöka det så småningom.

Papa är nog bäst på att göra grimaser. I går höll han på och såg jätterolig ut. Papsen gör också lite grimaser, men han behöver nog träna lite mer. I stället räcker han ut tungan och då gör jag ju likadant. Sedan försöker jag att få tag på hans tunga och sticker in fingrarna i hans mun. Men det har jag nog redan berättat, kom jag just på. Sedan stack jag in både pekfingrarna i min egen mun och blåste, tänkte att jag skulle busvissla lite. Men det gick sådär, faktiskt. Ingen vissling alls. Precis som när papsen busvisslar, med andra ord.

När vi lekte i soffan la jag munnen mot armstödet, och sedan mot papsens arm, och blåste så att det fes. Det var också attans roligt. Apropå att fisa, så har jag tangerat personligt rekord i dag. Jag har bajsat fyra gånger!

Mina favoritleksaker den här helgen har varit min tryck-och-snurrmaskin men jag fick också en jättefin leksak av min franska gudmor Catherine. Det är ett litet hus med hål i taket. Varje hål har olika form och i varje hål skall man stoppa ett djur som står på en liten platta med samma form som ett av hålen. Hänger ni med? Det gör jag, nästan i alla fall, men jag har valt att vänta lite innan jag visar. När djuren har ramlat ned så sittar det i ett litet rum med en dörr med fönster. Jag har nyklar, så att jag kan låsa upp och släppta ut djuren. Fast just nu tycker jag att det är roligast när dörren inte är låst utan man kan stänga och öppna och hämta ut och stoppa tillbaka djuret samma väg. Det roligaste med nycklarna är att man kan slänga dem i golvet, och det är väl inget fel med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar