lördag 4 oktober 2014

Promenad i Rodemack

Hej dagboken,

I går var jag på dagis hela dagen. På förmiddagen var vi ute på promenad. Då åker vi sex barn i en vagn, det är jätteroligt. Så roligt att jag glömde att sova middag. På eftermiddagen sov jag lite, men inte så mycket ändå. Jag hade i alla fall en jättebra dag. Papsen fick min första räkning från dagiset. Det tyckte han var kul och det är ju bra om jag kan göra honom glad på det sättet, för det kommer nog många fler räkningar under många år när jag växer upp. Tänk vad lycklig han skall hinna bli med allt han skall betala.

När papsen kom och hämtade mig på dagis var jag lite runt hörnet, så jag såg honom inte när han kom, men så fort han hälsade på alla tanterna hörde jag honom så att jag kunde tala om för hon som höll mig att vi skulle gå och möta honom. Med mitt lilla finger kunde jag visa henne vart vi skulle gå, ifall hon inte fattat, man vet ju aldrig. När jag sedan fick syn på honom log jag så att hela ansiktet lös.

På kvällen var jag faktiskt trött, och det var väl inte så konstigt när jag nästan inte sovit middag, och så hade jag ju gått upp klockan sju också. Jag somnade gott och vaknade bara en gång och grät för att jag inte kunde hitta nappen, men jag sov nästan tolv timmar. Oj, vad skönt det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar