tisdag 21 oktober 2014

Hembakat

Hej dagboken,

I dag hade jag kaka med mig till jobbet. Javisst var det jag som bakat! Nehej, bara skojade, det var papa medan jag lekte med papsen i går kväll. Men det var ju för att vi lekte så bra som papa kunde koncentrera sig så att päronkakan blev så fin! Eller hur?

På dagiset hade de blåst upp en massa balonger som vi fick krypa runt och leka med. Papa hade lånat ut en kamera till dagistanterna, så de kunde ta bilder och till och med en film när jag fick min kaka med ett ljus i. Alla barnen fick smaka.

På kvällen när jag kom hem var det baddags. Jag halkade lite och slog i pannan lite i mitt rosa badkar. Det gjorde ont faktiskt, men papsen höll om mig tills det onda gick över. Sedan lekte vi i soffan med min nya snurr-och-trycktelefon. Då tappade jag balansen och slog i huvudet lite igen. Fast nu blev jag mest rädd, så jag slutade gråta så fort papsen plockade upp mig. Papsen satt ned mig vid plattan igen. Då lekte jag med den lilla telefonen och slog lite med den. Då råkade jag slå mig i huvudet, två gånger. Det här var verkligen ingen lyckad lekkväll. Fast då grät jag bara jättelite. Mest var jag nog trött, faktiskt, det har varit en lång dag. När du läser det här har jag redan gått och lagt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar