fredag 17 oktober 2014

Tant doktorn

Hej dagboken,

I dag var tant doktorn på dagis. Papsen var med hela tiden, men det gick ganska fort. Hon vägde och mätte mig. Jag är 72 centimeter nu, faktiskt, och jag väger 8,275 kilo. Inte illa, vad? Sedan tittade hon i halsen med en träpinne. Det var äckligt, så fick jag gråta en skvätt. Tur att papsen var med, så att han kunde  klä på mig och hålla mig tanten var klar. Sedan lämnade papsen mig som vanligt till dagistanten, ända tills kvällen.

När vi kom hem åt jag lite grönsaker, som vanligt efter dagis, för där fikar vi bara på eftermiddagen och papa och papsen brukar ge mig mer mat än så när jag inte är på dagis. Jag gillar grönsaker, så mycket att jag säger namnamnam när jag äter. Och så gapade jag jättestort, hela tiden, ända tills det var slut.

Sedan gick vi in en liten stund till Will, Michele och Fabrice. De ville ge mig min födelsedagspresent, fast det inte är förrän i morgon. Jag fick figurer av biet Maya och hennes kompis Willy. Det är ju extra kul eftesom jag heter Maia och Will ju heter Will.

När vi kom hem drack jag all min välling och sedan slocknade jag i min säng. Och i morgon fyller jag år, ett helt, inte bara en massa månader. Undrar just om jag får några fler presenter ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar