lördag 11 oktober 2014

Små fötter

Hej dagboken,

I går kom både papa och papsen och hämtade mig tillsammans på "Tomtarna på slottet". Det var första gången på mitt nya dagis. Vi tog en promenad i Rodemack innan vi åkte hem för fredagsmys. Jag hade gått upp klockan sju och inte sovit så mycket middag, så mitt mys tog slut innan klockan var åtta, sedan sov jag hela natten till åtta i morse.

I dag har vi varit och tittat på kläder till mig. Papa och papsen frågade mig inte ens vad jag ville ha, men jag tänker att det kanske är en present, för om en vecka fyller jag år, ett helt år, faktiskt. Vi var också inne i två butiker och provade skor till mig. Papsen sa till tanten att de aldrig köpt skor till mig innan, så de visste inte riktigt hur stora skor de skulle köpa. Tur att de inte frågade mig, för jag visste inte heller. Tanten sa att man skall kunna få in fingret i skon bredvid min fot, men bara precis, inte så att man kan röra fingret en massa. Den minsta storleken de har heter 18. Tanten mätte min fot och sa att jag inte riktigt hade 18 ännu, så att det var bäst om vi väntade lite. Men bara lite, för jag har nog i alla fall 17 och då är det ju inte långt kvar.

Jag är lite förkyld, faktiskt, men bara lite lite snuvig och hostig på morgonen och kvällen, men annars är det ingen fara. Papa är också lite förkyld och papsen säger att han håller på att mota bort sin i dörren. Vi får väl se om han lyckas. Papsen sa i alla fall att i går, så tyckte han att jag harklade mig i stället för att bara hosta, och i morse tyckte han att jag fräste lite, så att han lättare kunde få ut det lilla snoret i min näsa. Nu måste jag bara träna lite på det. Papa körde sin slang i morse och sög ut det värsta morgonsnoret. Det gillade jag inte, men jag grät bara lite i slutet och då kunde papsen ta upp mig i famnen.

När jag är ute nu förresten, och det är kallt, för på morgonen är det bara tio grader ungefär, så har jag en ny overall. Egentligen är den inte helt ny, för jag fick den av mina sysslingar Chanel och Claudia i våras. Jag fick faktiskt två, en som var lite mindre och den har jag nog vuxit ur nu, och den här som är större. Den passar jättebra och är himla varm och go'.

På måndag skall papsen till Paris igen. Då skall han hämta papas och hans ringar, som de gjort om så att det finns en liten ring med mitt namn också. Det blir nog jättefint och så mysigt att hela familjen är med i deras ringar. När jag blir större kanske jag också kan få en ring. Annars beställer jag nog en själv och ber att de skickar en räkning till papsen, han tycker ju om att betala dem, fniss, fniss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar