lördag 1 november 2014

Baja-Maia

Hej dagboken,

I går var jag på dagis och då fick jag feber. Det var ju precis som farbror doktorn sagt, åtta till tio dagar efter min senaste vaccinering, och det var ju just igår, till och med i morgon. Doktorn hade sagt att det kubde bli mycket feber, men jag hade bara 38,5 och då fick jag medicin på dagiset. Sedan behövde jag inte ta någonting mer och jag hade nästan ingen feber när jag la mig på kvällen.

I morse hade jag heller ingen feber, men i dag på eftermiddagen fick jag exakt lika mycket som i går. Då fick jag medicin igen, precis innan vi gick ut och promenerade. Det har ju sina fördelar att ha lite feber, för nu var ju papsen mycket mer känslig för mina små tårar när jag ville bli buren. Nej, inte ända hemifrån, tyvärr, men nästan när vi hade halva vägen kvar. 

Sedan fick jag ingen mer feber, så jag hade en jättemysig kväll. Papsen badade mig och det var så kul att jag glömde mig och bajsade i badet. Det var ju ett tag sedan. Papa tyckte att det gar så roligt att papsen plötsligt sa: det var konstigt, det finns en massa små partiklar i vattnet. Papa fattade snabbare oxh lyfta på mig och där satt jag på sanningen, så att säga. 

Förra helgen, det har jag glömt att säga, så lekte jag som vanligt med papsen i soffan. Solen stod jättelågt, men den lös faktiskt starkt ändå. Då visade papsen mig att han är jätteduktig på att göra djur på väggen, som jag skulle fånga. Han kallade det skuggor och sådana har jag inte sett så många ännu. Undrar just hur många olika former som pappa kan göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar