måndag 20 oktober 2014

Bilsömn

Hej dagboken,

I går var det full fart hos mamie och papi. Jag ahde ju mina leksaker att ta hand om och papa ville gå och handla. Papsen sa att han skulle stanna hemma med mig, så att jag kunde ta en tupplur i lugn och ro. Men jag ville ju inte sova! Han försökte tre gånger och tre gånger sa jag nej. Till slut fattade han i alla fall. Mina leksaker var ju mycket roligare, speciellt min aktivitetsplatta, fast jag måste hitta ett roligare namn på den. Ärligt talat, vem vill leka med en aktivitetsplatta? Jag tror att jag skall kalla den min tryck-och-snurr-med-musiktelefon, eller någonting i den stilen. Får fundera lite på den.

När vi åkte hemåt efter lunch var alla leksaker ned- och inpackade. Då var jag trött. När vi kört ned från mamies och papi gata och nästan kommit fram till den första rondellen, sov jag redan. Sedan sov jag nästan hela vägen hem till Hagen.

När papsen skulle ge mig mat när vi kommit hem busade jag med honom. Först gapade jag jättestort så att han skulle få in skeden ordentligt. Sedan bet jag ihop så att han nästan inte kunde få ut den igen. Han blev så himla förvånad, papsen, han var inte alls beredd. Jätteroligt var det.

Sedan lekte papsen och jag i nästan fyra timmar, innan det var dags för kvällsmaten. Vi lekte i deras säng, med min stora nalle och papsens väckarklocka med små knappar som piper lite när man trycker på dem, sedan lekte vi i soffan med min tryck-och-snurr-med-musiktelefon. Och så bar papsen runt på mig en massa så att vi kunde titta på papa som packade upp och fixade med en massa saker. Mysigt var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar