fredag 24 oktober 2014

Små smulor

Hej dagboken,

I dag har jag haft en kanondag på dagis. Allt var toppen, jag åt och sov massor, och då lekte jag förstås. Dagistanten berättade att jag är så duktig på att äta bröd. Med mina små fingrar plockar jag loss små smulor spm jag äter.

När papsen lom och hämtade mig blev jag förstås jätteglad. Men när han skulle sätta mig i bilbarnstolen ville jag inte det. Jag bara ville inte, helt enkelt. Eftersom papsen inte alltid förstår vad jag säger, så var jag tvungen att gråta för att han skulle förstå. Stora krokodiltårar fick jag till. Då tog han upp mig igen och vi stod och mös utanför bilen igen. Då trodde han att vi kunde åka, så jag fick köra hela grejen igen, tills han plockade upp mig en gång till. Så stod vi och mös en stund till. Då ville han absolut sätta mig i bilbarnstolen igen. Han tyckte att vi skulle åka hem, sa han, äta lite och bada. Jag hade hellre stått kvar där vi var ett tag till. Men nu var han enveten och tog inte upp mig, utan stod över mig i bilstolen och klappade mig, gav mig min gosekanin, nappen hade jag redan, så till slut grät jag lite mindre. Men när han stängde dörren för att gå till framsätet tyckte jag inte att det var roligt. Papsen klappade mig på handen när han kunde och pratade med mig. Sö när vi kom hem så var allt bra. Men det var skönt att komma ut från bilen igen. Papsen trodde att det var mina vaccin från i går som gjorde att jag var lite känsligare än vanligt. Kanske hade han rätt.

Men, när det var dags att bada var jag i finfin form i alla fall. Jag satt länge och lekte med alla mina leksaker och papa hade tagit upp mina badböcker också. Förr tyckte jag mest att de var kul att bita i, men nu har jag förstått att man kan titta på alla bilder. I dag valde jag en bok med en båt, en fiskmås och lite andra saker. Är det sådana böcker som papsen skriver?
Sedan bestämde jag mig för att tömma badkaret på leksaker. Dn och av av de kanske trettio leksakerna som jag har i karet åkte ut. Papsen skrattade åt mig så att papa undrade vad som stod på där han stod i duschen.

I morgon är det lördag oxh sedan är det söndag. Oj, vad vi skall mysa tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar