onsdag 29 oktober 2014

Pepe

Hej dagboken,

I förrgår kväll provade jag att säga papsen på riktigt, men det kom liksom ut som "pepe". Papa och papsen var inte riktigt säkra på om de fattade rätt. Men i går morse när jag åt frukost med papa och papsen var på jobbet, så sa jag i alla fall "papa" till papa. Då frågade han "och papsen då, var är han?" Då tänkte jag att han menade att papsen skulle komma hem, så jag vände mig mot ytterdörren och pekade med mitt lilla finger och sa "pepe?" Då förstod han att jag menade papsen. Vadå, det är faktiskt inte så himla lätt, vuxenspråket, och glöm inte att jag måste lära mig två vuxenspråk.

I går kväll kom tata Sandie till oss, för att fira min födelsedag lite i efterskott. Jag fick en jättefin present som faktiskt blir en present till hela familjen. Vi skall fotografera oss hos samma fotograf som tog bilder på tata Sandie och hennes mamma och pappa när tata hade fyllt år (en massa år, jag kan inte ens räkna så långt, men jag tror att papa och papsen har sagt fyrtio, det måste ju nästan vara mer än hundra, eller?) Papa och papsen skall försöka se om vi kan ta bilderna nästa månad.

Jag har varit ganska röd i stjärten några dagar nu. På dagis säger de att nu kommer tänderna. Vi får väl se, det har papa och papsen sagt tusen gånger redan, och än har jag bara en liten tandstump som syns. I alla fall har jag ingen feber än, men det kanske kommer till helgen, för då har det gått tio dagar sedan min vaccination. I morse var jag mindre röd, så det kanske var falskt alarm, igen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar