torsdag 16 oktober 2014

Jaktlycka

Hej dagboken,

I dag har jag lurat papsen. När vi lekte i papas och papsen säng så hade papsen tagit med sig min jättestora nalle som till och med är större än mig, och en liten, och min lilla träpusselbok där det finns en sol, en hästm en hund och en pippi som man kan ta loss. Solen är bäst, den är så gul och fin. Jag brukar ju alltid tända och slänga taklampan några gånger, på den där knappen bakom huvudkuddarna. Då passade jag på att slänga ned solen bakom sängen. Egentligen hade det nog varit bättre om jag tagit en av de andra bitarna, men nu blev det som det blev. Papsen trodde att det var en liten olyckshändelse. Ha, det kan han ju tro. Men när jag försökte slänge ned ett par av de andra bitarna samma väg förstod till och med han att jag visste vad jag gjorde, fniss, fniss.

Efter badet lekte vi att papa jagade oss. Papsen höll mig och antingen sprang papa efter oss, och så plötsligt vände sig papsen om och sprang åt andra hållet, så att vi nästan rusade in i papa. Då skrattade jag så att jag nästan storknade. En annan gång var det papa som vände sig om och sprang åt andra hållet. Han gjorde en massa skojiga ljud. Det är jätteroligt att leka alla tre.

När jag drack min välling i papsens armar tyckte jag att det var extra skönt att låta händerna löpa längsmed nappflaskan. Ibland hjälpte jag till och tryckte den hårdare mot munnen, ibland tog jag bort den nnan jag släppte och drack lite till. Under tiden, och det var skönt, så pruttade jag ordentligt. Jag borde nog prutta lite oftare, så gott var det. Men jag tror att papa och papsen redan tycker att jag fiser mycket. Vilken tur att det inte luktar, det bara låter.

God natt, sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar