onsdag 8 oktober 2014

Papsen är hemma igen

Hej dagboken,

I går kom papsen hem igen. Han hade varit i London i två dagar. Han kom hem precis innan jag skulle lägga mig, så jag hann vara i hans famn i fem minuter.

Innan dess hade jag varit på dagis. Då kom det en musikant som spelade för oss. Det var jättefint, men alla de andra barnen grät. Jag fattar inte varför. Kanske är det för att papsen spelar mycket musik för mig och kanske de andra barnens föräldrar inte för det?

I dag när papsen kom hem lekte vi lite på mitt rum, sedan med papa också i deras säng. Sedan var det dags att bada. Eftersom papsen kanske var lite trött efter sitt resande, tänkte jag att jag skulle vara lite lugnare i badet än jag har varit på ett tag. Jag satt och lekte med mina leksaker hela tiden, ända tills jag ville gå upp. Då reste jag mig som jag brukar så att papsen kunde ta upp mig. Nästan lite för enkelt för honom, faktiskt. Undrar om det kan fortsätta så? Vi får se nästa bad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar