måndag 13 oktober 2014

Vändningar

Hej dagboken,

I dag blir det bara en snabbis, för min spökskrivare är ute och reser. Det är förstås papsen som är min spökskrivare, för den som inte förstått det ännu.

I går kväll tänkte papa och papsen att de skulle vara lite kluriga. När de lägger mig, både på dagen och på kvällen, så lägger de mig med huvudet åt fönsterhållet, bara för att de skall kunna se mig när de kikar in. Men, jag brukar alltid vända på mig, så att när de kommer in för att hämta mig, så ligger jag med huvudet åt dörren till. Så, i går kväll la det mig direkt med huvudet åt dörren. I morse, när papsen skulle gå upp, hade jag tappat nappen och kunde inte hitta den. Jag ropade lite, så att papsen skulle förstå att han skulle komma och hjälpa mig. Då lurade jag honom, för jag hade vänt mig så att jag hade huvudet åt fönstret till. Skojigt, va? När papa kom in för att hämta mig hade jag vänt tillbaka igen. Man vill ju inte vara förutsägbar ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar