söndag 12 oktober 2014

Grönare

Hej dagboken,

Papsen säger att jag tror att nästa sak alltid är bättre, bara för att när han bär mig och jag pekar på någonting, och han tar mig till den saken, så hinner jag nästan inte röra vid den saken innan jag pekar på nästa. Han har visst inte fattat att jag fattar otroligt snabbt. Jag behöver faktiskt bara snudda vid en grej, och sedan vet jag ju vad det är. Jag har nog faktiskt väldigt snabbt att lära mig saker, det skall bli så skoj att börja skolan. Undrar just om jag redan kan allt när jag kommer dit?

I dag har jag också tränat lite på min sångarkarriär. Inte så mycket sången just, men stilen. Jag kan sitta på knä och sedan lägga mig rakt bakåt, på fötterna. Ändå har jag ju så små fötter, inte ens storlek arton, tänk vad det skall gå bra när de har vuxit till sig.

I dag har det regnat hela dageb, så vi kom inte ut på promenad. I stället har vi lekt en massa inomhus. Det går lika bra, tycker jag. Både på min matta och i soffan. Det är faktiskt mysigt att sitta, stå och slänga sig fram och tillbaka innaför papa eller papsen, mot ryggstödet, när de sitter och lutar sig mot arnstödet. Dö kan jag göra vad jag vill och de slipper oroa sig för att jag skall ramla ned. Det skulle jag ju inte göra ändå, men om de nu känner sig bättre, så får jag väl spela med.

Jag har också tränat på att prata som en kossa. Till och med när vi skypade med farmor och farfar fixk jag visat dem. Mää, säger kossan. Både på svenska och franska, som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar