onsdag 22 oktober 2014

En vanlig dag

Hej dagboken,

I dag har det varit en helt vanlig dag, med papsen på jobbet och jag hemma med papa. Papa är fortfarande förkyld, så han kan inte krama och pussa mig så mycket, och det är ju tråkigt.

När papsen kom hem fick jag massor av pussar, hela kvällen. Vi lekte lite överallt. I min hage var jag inte så mycket, men en gång satt papsen bredvid mig, utanför hagen men med handen innanför. Då kunde jag lägga plastklossar i hans hand innan jag plockade bort dem igen, så la jag dit dem, och så plockade jag bort dem, sedan ... Ja, nu fattar ni kanske?

Det är kul att ge papa och papsen saker, men de får inte ha dem så länge. Typ två sekunder tycker jag är lagom, sedan vill jag ha tillbaka dem. Det är jätteroligt att ge papsen nappen, så att han stoppar in den i sin mun, så att jag kan ta den där igen, sedan stoppar jag tillbaka den, sedan tar jag den igen, sedan ... Hänger ni med, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar