lördag 30 augusti 2014

Widigoo Wiggeley, alla tittar på mig ...

Hej dagboken,

I dag har jag lärt mig ett nytt ord. Widigoo. Jag vet inte vad det betyder, men jag kan i alla fall säga det jättebra, det känns fint.

Papsen hade mig i famnen i morse och fick för sig att han skulle skriva på sin dator samtidigt. Det var ju inte så trevligt, tyckte jag, att han tittade på den i stället för på mig, så jag fick visa honom vad jag tyckte. Ibland förstår han ju inte vad jag säger, så jag tog tag i hans haka för att vrida ansiktet mot mig. Två gånger fick jag göra det innan han fattade. Han kan vara lite trög på morgonen, papsen ...

Efter dagens lunch fick lust att bita papsen lite i fingret. Då sa han att han kunde känna en tand på väg fram! Han ropade på papa som ville titta, men han såg ingenting ännu. När papsen kände igen kunde han i alla fall känna en vass kant av en tand - hurra!

Snart skall jag utmana farmor och farfar i Wordfeud. Jag håller på att lära mig massor av ord och jag tränar på att uttala dem ordentligt. Det går faktiskt ganska bra, även om papa och papsen inte förstår allt ännu ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar