måndag 25 augusti 2014

Lugna, och regniga, dagar

Hej dagboken,

Tiden går så snabbt så att jag inte hunnit skriva de senaste dagarna ... Ändå har jag inte gjort så mycket.

Vi kom hem i söndags eftermiddag. Huset var lite kallt, så papa satte på värmen medan han suckade att det ju var otroligt att behöva göra det i mitten av augusti. Jag hade sovit lite bilen, men inte så mycket, så jag fick ta mig en liten power nap på kvällskvisten. Det var skönt att sova i sin egen säng igen. När jag lagt mig på riktigt sov jag gott hela natten, men jag vaknade när papsen stigit upp för att gå till jobbet. Han kom och tröstade mig lite, så att jag somnade om igen.

I går sov jag först middag på förmiddagen, och sedan tre timmar på eftermiddagen. Det var nog luften i Gérardmer, och kanske alla besök där borta, som gjort att jag hade lite sömn att komma ikapp med. Papsen var och tränade efter jobbet, så när han kom hem hade papa redan badat mig. Vi fick i alla fall leka någon timme innan det var dags för mig att gå och lägga mig. Papa och papsen har bestämt att jag skall läga mig lite tidigare nu, och gå upp lite tidigare också, så att jag vänjer mig innan det är dags att börja på dagis igen nästa vecka. Oj, oj, oj, det skall bli spännande, ett helt nytt dagis med nya fröknar och nya barn. Jag gillar andra barn :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar