tisdag 12 augusti 2014

Hagen i Hagen

Hej dagboken,

Idag fick jag en lekhage av våra grannar Laurent och Joëlle. På kvällen fick jag prova den, den var kul i alla fall en stund. Jag har inte bestämt om jag skall tycka om den i all framtid. Jag var ju tvungen att testa ribborna lite. Papa har förstås tvättat allt så att jag kunde bita och slicka där jag ville.

Innan dess fick jag leka med papsen i soffan. Då kunde jag visa honom att jag kan vinka som Ria Wägner - med båda händerna samtidigt! Sedan fick jag åka lite rutschkana på papsens ben igen. Nu har jag förstått att man skall hålla ut benen så att man kan åka ända ned. Det går jättefort!

Jag höll på att glömma att papsen, när han  kom hem, gav mig mitt bad. Idag blev det inte så länge, eftersom jag kom på hur gott det var att bajsa i vattnet. Varför inte idag igen? tänkte jag. Så då gjorde jag det. Det är ju himla skönt att inte behöva bajsa i en blöja. Varför har de inte tänkt på det förut? De borde uppfinna någonting för det. Hur gör papa och papsen egentligen? Tänk om det fanns som en stol där man fick sitta med stjärten bar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar