lördag 23 augusti 2014

Sittning och vinkning

Hej dagboken,

I dag har jag lärt mig att sätta mig upp själv, från liggande. Jag har ju redan berättat hur jag tränade och nu har det äntligen gett resultat. Tre gånger gjorde jag det, bara för att visa att det inte var en tillfällighet. Det var till och med i papas och papsens säng och det är ju ännu svårare  på mjukt underlag. Hurra för mig :-)

I  morse sov jag så himla gott i vagnen att papa, papsen och mamie fick gå en lång extrarunda innan vi kunde gå till Doudou för att säga hej då. Vi åker ju hem i morgon. Papa säger att Doudou är jätteförtjust i mig, och det kan man ju nästan förstå - hoppsan, bäst att jag aktar mig så att jag inte blir högfärdig ...

På eftermiddagen åkte vi till tant Hélène för att säga hej då till henne också. Papas kusin Audrey var där med sin man Sébastien och deras barn Thibaut och Clémence. De var jättesnälla. När vi skulle hem igen visade jag att jag kan vinka när man säger hej då. Lite försiktigt, men ändå, en vinkning.

Kvällens bad var fint, jag fick träna på att stå upp mot stängerna för sittbänken som häromdagen. När jag var klar fick jag massage med mandelolja på fötterna, eftersom jag är lite torr. Inte illa med eget spa. Tror att jag ska skaffa mig det hemma också ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar