fredag 8 augusti 2014

En vanlig dag

Hej dagboken,

Idag var en alldeles vanlig dag. Papsen var på jobbet och papa var hemma med mig. Det var städdag idag, men papa hade tur för idag ville jag sova middag så att han kunde fixa hemma.

Papa tycker att jag är så söt nu när jag har börjat lägga huvudet på sned när jag tittar på honom. Jag har inte visat papsen ännu, jag får kanske ta och göra det idag.

Annars håller jag nu för tiden på att testa lite olika ljud. Otroligt vad mycket jag kan göra, faktiskt. När jag var hos farmor och farfar i Växjö till exempel, så visade jag alla hur duktig jag är på att pussas. Jag drar liksom bara ihop munnen till ett litet hål och smackar till. Det är också himla roligt att sätta tungan mellan läpparna och blåsa. Då sprutar det saliv och så kittlar det så roligt i läpparna.
Mitt senaste ljud är att jag lägger tungan mot gommen och liksom "klockar" till. Det killar inte så mycket, men det låter i alla fall kul.

Papsen kom hem på kvällen efter jobbet och efter att ha varit på gymmet. Papa brukar ta med mig till ytterdörren så att vi står där när papsen kommer in från bilen. Det tycker papsen om, och jag med. Jag brukar sträcka ut armarna efter honom så att han lättare kan ta mig. Igår vi och hämtade posten tillsammans, och sedan gick vi och hämtade posten hos Michèle, Fabrice och William också, för de är på semester.

Sedan fick jag leka på soffan i vardagsrummet med papsen. Han envisas fortfarande att hålla mig i benen när jag vill ned på golvet. Jag försöker att dra mig själv ned, men han håller emot, jag kan inte förstå varför. Jag slängde ned en kanin på golvet så att han skulle fatta att jag måste ned och hämta den. Då lät han mig faktiskt hämta den, fast utan att jag fick komma ned på golvet, jag fick ta den när jag hängde ned. Jag var faktiskt lite som Tom Cruise i Mission Impossible. Inte för att jag sett den filmen, men man har väl hört talas om den.

Efter ett par bajsblöjor fick jag välling och sedan gick jag och la mig. Det var skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar