onsdag 20 augusti 2014

På't igen

Hej dagboken,

I dag har jag träffat en massa människor. Först var vi ute och handlade bröd och hamnade hos mamies kusin Danièle. Hennes barnbarn Léa, Chloé och Emmanuelle var också där och precis innan vi skulle gå kom hennes man Pierre hem. Det verkar som att jag har nya fans där också. Snart dags att öppna en facebook- och twittersida för att de skall få någonting att titta på.

När jag sovit middag visade papa och papsen filmerna från mitt dop. Precis när vi var klara kom papies bror Sylvain och hälsade på. Han stannade och fikade. När jag försökte sätta lite stämning på sällskapet genom att slå med båda händerna i bordet, ett säkert tricks i vanliga fall, fick Sylvain alla de andra att också slå med händerna i bordet. Ganska lyckat, faktiskt, även om han stal min grej lite.

Jag kom på ett nytt sätt att leka med locket till vällingflaskan. Man kan sätta den över mun och näsa och sedan blåsa i det. Då blir det alldeles immigt. Och så blir det ett roligt ljud också.

När Sylvain åkte hem gav vi oss av på en ny promenad. Vi tittade på en utställning med en massa foton och teckningar på djur - fiiint! Sedan gick vi hem till Dédé och fikade igen. Tur att jag hade lite välling kvar i min flaska, annars hade jag väl inte fått någonting förstås ...

På kvällen hann vi också med att skypa med farmor och farfar. Det var jättekul att se dem igen, och de skrattade jättemycket. Speciellt när jag försökte krypa fram till datorn och leka med tangentbordet, och mamie drog mig tillbaka till bordets kant igen. Kanske trodde de att jag skulle ge upp, men sådan är inte jag. Jag kröp framåt igen, och igen, och igen ...

Vi skypade med farbror Eric, Léa, Manon och Hugo i går, förresten. De är på semester i Italien.

I går kväll vaknade jag av en mardröm. Papsen fick hålla mig en stund, men sedan somnade jag gott igen. I kväll var det papas tur. Hoppas att jag får sova i fred nu ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar