tisdag 26 augusti 2014

Doktorn + etiketter

Hej dagboken,

I går var jag hos farbror doktorn på mitt lilla månadsbesök. Det gick jättebra, jag mår finfint, men det visste jag ju redan. Jag väger nu 7,82 kilo och är 69 centimeter lång.

Jag har förresten glömt att tala om att papa kallar mig för Miss Etikett. Det är inte för att jag ser ut som en etikett, utan för att jag tycker att de är så himla goda att suga på. Har du testat? Det finns etiketter på nästan allting, och det är ju görbra!

När papsen kom hem fick jag leka i deras säng. Det var ett tag sedan som jag fick slicka lite på fjärrkontrollerna till sängen, men de smakade ungefär som jag kom ihåg dem - skönt. Sedan fick jag leka i soffan med papsen medan papa gjorde i ordning maten till dem. Jag fick slänga ned saker på golvet och plocka upp dem igen medan papsen höll mig i midjan. Om han bara ville släppa taget, så skulle det gå mycket bättre, tror jag, men han är tydligen inte lika övertygad ...

Papa hade väckt mig från min eftermiddagsslummer för att vi skulle till doktorn, så jag var ganska trött på kvällen. Så trött att jag somnade framför teven när papa och papsen satt och åt. Egentligen satt jag inte framför teven, för det vill de inte, men jag kunde ändå se den från min stol, i alla fall så länge jag höll mig vaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar