onsdag 27 augusti 2014

Nyheter i badet

Hej dagboken,

Igår var papa och jag ute och gick med Sophie och Victoire och vi stod fortfarande och pratade med med dem när papsen kom hem. Jag såg först inte att det var papsen i bilen.

När vi kom in skulle papa duscha och papsen passade på att bada mig. Förra veckan fick jag ju byta håll på barnvagnsinsatsen, eftersom jag blivit så stor. Igår var det dags för badkaret. Papsen såg att jag hellre ville sitta upp än halvligga, när jag liksom insisterade på att sitta på tvären. Då vände han på mig så att jag fick sitt åt andra hållet, som stora barn får göra. Det var jättekul, då kunde jag komma åt alla leksakerna mycket bättre, och så kunde jag ta tag i badkarskanten och nästan ställa mig upp.

Papa berättade för papsen att jag sagt "pappa" idag, flera gånger. De får fortfarande fundera på om jag verkligen menar pappa eller om jag bara pladdrar. Men de kan få tro att jag pratar om dem ;-)

Papsen och jag hade jätteroligt i soffan. Jag fick åka en massa rutschkana på hans ben, och så titta vi på varandra jättenära, med min panna mot hans. Då skrattade vi jättemycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar