tisdag 19 augusti 2014

Fysiska övningar

Hej dagboken,

Idag har jag jobbat ordentligt. Varje gång vid matbordet har jag stått upp och jobbat med sleven och ackompanjerat måltiden med diverse rytmer. Mycket uppskattat, har jag förstått.

Dagens fråga var egentligen två: är jag höger- eller vänsterhänt, och håller jag på att få tänder? Jag vet förstås, men ni kan få gissa lite till. Tihi ;-)

Sedan har jag legat på matsalsbordet där jag likt en isprinsessa utnyttjat varje liten yta genom att vända mig, rulla och krypa i försök att få tag på papsen dator, sladden och andra skojigheter. Jag fick tag i hans dricksglas och kunde suga på det innan jag kastade iväg det. Det var uppenbarligen av mycket medioker kvalitet, för det gick sönder när det ramlade i golvet. Alla förstod genast att det inte alls var mitt fel och ingen verkade ifrågasätta min oskuld.

När jag badade i det lilla badkaret som trots allt är lite stort för att jag skall kunna sitta själv, så får papsen hålla mig. I dag provade jag att vända mig och ligga på magen. Det var ganska kul. Jag försökte få tag på gummiskrapan som låg på golvet bredvid karet, men då var mamie framme och tog undan det. I stället fick jag vända mig åt de två rostfria stänger som går tvärs över duschen (mitt badkar står på golvet i duschen). Man skall tydligen kunna lägga en träbänk på dem, om man vill sitta. Det ville ju inte jag, men jag lyckades få tag på en av dem och ställa mig upp i stället. Papsen höll mig hela tiden i midjan, så att jag slapp oroa mig för att halka. Inga halkskydd i det badkaret, tyvärr. Stängerna var för övrigt inte heller så dumma att slicka på.

Mina övningar fortsatte på kvällen, både vid matbordet och i soffan i mamies knä. Jag fick visat att jag kunde kasta mig ut mot golvet. Kanske var det tur att papsen talat om att det var bäst att hålla i mina ben, bara utifall att ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar