onsdag 13 augusti 2014

Packning och småsnack

Hej dagboken,

I morgon ska vi åka till mamie och papy i Gérardmer. Jag har redan varit där, två gånger faktiskt, i julas och i påskas. Papa började packa igår kväll. Han la ut allting på deras säng, alltså papas och papsens, inte mamies och papys. Det var bara det att han la allting i så konstig ordning, så jag fick hjälpa till att reda ut saker och ting. Jag flyttade runt på kläderna så att det blev mycket bättre. Några tröjor var så dåligt vikta att jag tänkte att det är lika bra att börja om. Papsen är bra på att vika, så då fick han någonting att göra också, istället för att bara ligga bredvid mig och titta på.

Papa är så stolt över att jag kan säga pappa. Det har jag faktiskt kunnat länge, pappa, mamma, tata och en massa andra ord. Jag kan faktiskt prata hur mycket som helst, i alla fall i huvudet. Ibland försöker jag att tala om det för papa och papsen, men det kommer liksom aldrig ut som jag tänkt. Konstigt! Papsen säger att han har läst att när jag säger pappa, så behöver inte det betyda att jag pratar om papa, utan att det liksom bara är det som är lättast att säga. Papa säger att han är lite avundsjuk för att jag inte sagt papsen ännu. Sanningen? Men jag har ju sagt att orden inte kommer ut riktigt som jag tänkt dem, så hur ska jag kunna svara på det? Dumskalle ;-)

Ibland när papa tycker att jag pratar för mycket, för att han vill lyssna på någonting tråkigt på teven, då säger han "schysh" åt mig. Vet du vad jag gör då? Då sträcker jag ut tungan och blåser bubblor åt honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar