torsdag 21 augusti 2014

Nu har jag visat mamie också

Hej dagboken,

I dag var det marknadsdag, men jag stannade inte så länge. Jag gick med papa och hälsade på William med bilverkstaden, eftersom papa vill köpa en ny bil som heter Cactus. Papsen säger att det får nog vänta lite. Vi får väl se vem som vinner ...

Sedan gick vi till tant Hélène och Agnès. De vuxna fick en apéritif, men vad fick jag? Ingenting! Skandal, tycker jag faktiskt.

När jag sovit middag och ätit mitt eftermiddagsmål gick papa, papsen och jag till Yvette, där också Isa och Maurice bor några veckor innan de flyttar till Marocco. Yvette hade en elektrisk stol Himla kul, men helst hade jag ju velat undersöka fjärrkontrollen lite bättre. Tyckte att den såg ut att fungera lite dåligt, om jag bara fått smaka på den hade jag vetat säkert.

I kväll fick jag visat mamie ett av mina senaste tricks, nämligen vad jag kan göra i badet. Helst hade jag velat bada lite längre och måste erkänna att tajmingen kunden varit bättre. Papsen envisades med att ta upp mig ur vattnet för några småklimpars skull. Fullständigt överdrivet, om ni frågar mig ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar