lördag 31 januari 2015

Ett stort steg för mänskligheten?

Hej dagboken,

I dag har jag gått mina första steg. Inte så många, det måste erkännas, men först ett steg när papsne och jag lekte i mitt rum, sedan två små när vi lekte på nedervåningen. Jag tog ett till när papa var med, det var ju tur att han också fick se det. Resten av tiden gick jag omkring med papsen i handen, men bara en hand. Ibland sköt jag mitt spelbord framför mig, ibland en stol, ibland någonting annat. Jag är ganska duktig på att svänga också. 

Papsen och jag hade strumpkrig när vi var på mitt rum. Jag tömde lådan på strumpor, sedan öppnade jag garderoben och kröp in i den, sedan ut, sedan in, sedan ut igen. Papsen kastade en strumpa på mig, sedan kastade jag tillbaka. Det var jätteroligt.

Innan jag skulle gå och lägga mig gav jag min kanin massor av pussar, riktiga med munnen. Kaninen blev nog himmelens glad, för den log nöjt när jag hade honom i famnen när jag låg i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar