fredag 16 januari 2015

Pussel

Hej dagboken,

Nu har dagarna flugit förbi igen. Ändå har jag mest varit uppe och lekt, eftersom det nya vardagsrummet inte är klart ännu. I dag har jag förstås varit på dagis. Dagistanten berättade för papsen att vi dansat på dagis i dag. Det tyckte jag var kul.

Lika kul var det när vi kom hem. Papsen och jag lekte i mitt rum. Då tycker jag att det är roligt att plocka fram två pussel som jag har, ett med Mimmi och Kajsa, och ett med Kitty. Bitarna är liksom av papper med en massa bilder på som man inte fattar. Då kan man lika gärna stoppa dem i munnen, tycker jag. Det tycker inte papsen. Han tar ut dem och säger "Inte i munnen!" Var och en förstår ju att han egentligen menar tvärtom, så jag stoppar in dem igen. Och igen. Och igen. Han fortsätter att ta bort min hand från munnen och säger samma sak hela tiden. Och så skrattar han. Klart att man fortsätter då. Fast efter ett tag inser man att han kommer att ta bort handen innan jag hinner stoppa in biten i munnen. Då blir det liksom så att jag sitter med munnen öppen och tungan ute, och så vevar jag liksom in en bit i taget. Jag försökte med en bit i varje hand, men papsen var snabbare. Det där måste jag nog öva på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar