onsdag 14 januari 2015

Fönster bort

Hej dagboken,

Den här veckan har vi haft en massa byggare hos oss. I måndags kom de och satte dit dörren på sidan av garaget och nöstan garageporten också. I går var de här och gjorde klart det, och sedan tog de bort fönstret mellan vårt vanliga och vårt nya vardagsrum. Nu har vi bara ett plastskynke, och jag får  inte leka där, och det är ju jättetråkigt. Min lekhage är i papas och papsens rum, så jag får leka en massa där nu, och det är ju kul, förstås.

I badet i dag fick jag först leka med papa, för papsen skulle lägga en massa vitt lödder i ansiktet och raka sig. Han är ganska snabb, snabbare än papa, faktiskt. Sedan tog papsen över, som vanligt. Han är ju inte hemma på hela dagen, så det är jättebra att han håller på med mig hela tiden när han är hemma. Det tycker han nog också. När papa hör en bil, så säger han till och då pekar jag med mitt lilla pekfinger och säger "pépé". Sedan kommer han in och vi möter papsen i dörren, så tar papsen av sig jackan och sedan tar han mig i famnen och kramar mig. Mmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar