söndag 18 januari 2015

Femton månader

Hej dagboken,

I dag fyller jag femton månader. I går var vi på kalas hos Will, som har fyllt fyra år. Det var en massa barn på det kalaset, och lika många vuxna. Det var jättekul. Will har ett litet hus inne i deeas hus, som man kan gå in i. Jag gick in där flera gånger och stängde dörren om mig. Papsen stod utanför och ville nog också komma in, men han var för stor. Vi fick glasstårta. När jag säger vi, så menar jag alla, utom jag! Men jag fick i alla fall lite chokladkaka och så fick jag äta en stor bit av papsens våffla. När vi kom hem var jag jättetrött, så jag bara åt och gick och la mig. Så är det när man är på fest.

I dag tittade vi på teve. Papa och papsen hade spelat in The Voice, som jag inte brukar titta på. Men idag gjorde jag det och det var en jätteskojig sång. Papsen höll mig i sina armar och dansade lite, och jag började klappa händerna i takt med musiken, och sedan viftade jag med dem,noch när sången var färdig så klappa de jag lite till. Det var den bästa sången på hela dagen.

När jag badade i kväll tyckte papsen att jag var jätteduktig. Jag har sex små silar som ser ut som fiskar. Den största är en blå val, sedan kommer en grön haj, en lila säl och sedan några fiskar till. I dag lyckades jag lägga fyra av diskarna i varandra, den minsta i den näst minsta och så vidare. Det var lite klurigt, men jag lyckades fint. När jag badat riktigt länge var jag så redan att det nästan var för mycket, jag bara lös av renhet. Då bajsade jag lite i vattnet, så att jag bara blev lagom ren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar