onsdag 7 januari 2015

Våt fångst

Hej dagboken,

I söndags åkte vi till Paris. Vi åkte bil och hälsade först på min franska gudmor Cat, Thierry, Thibaut och Quentin. Det var jättekul och jag fick nya julklappar, en nalle och en musiklåda som man kan veva pch plötsligt dyker det upp ett lejon ur en lucka.njagvvar inte alls rädd.

I måndags åkte vi till vårt hotell som heter Georgette. Papsen hade ordnat ett jättefint rum med badkar och dusch innani sovrummet. Fönstrena satt i taket, ett ovanför badkaret oxh det andra ovanför papas och papsens säng. Sedan kom papa och papsen på att det kansket inte var så lätt när jag skulle lägga mig innan dem, för de kunde ju inte göra så mycket utan att väcka mig. När papsen hade kommit hem från sina möten tog vi ett bad alla tre tillsammans. Det var ett jätteroligt badkar, för papsen hittade en knapp som gjorde att de kom en massa bubblor från botten. Vi lekta jättelänge med dem, så länge att en massa vatten pkte ut på golvet. När papa fyllde på mer vatten, så satt vi fortfarande kvar i badkaret. Då försökte jag fånga vatten strålen, men det gick ju inte. Jag försökte med en hand, med båda händerna, mellan tummen och pekfingret, men ingenting fungerade. Jag gapskrattare åt det och då gapskrattade papa och papsen åt mig.
Tur förresten att ingen ville duscha, för papa och papsen hade satt in min säng i duschen. Den fick precis plats och då var det ingen som snubblade över den. De kan vara ganska kouriga ibland, papa och papsen.

Nästa dag hade papsen en massa möten också, men vi åt i alla fall lunch tillsammans. Vi hittade enjättemysig restaurang nära hotellet, som hette Derrière. Det betyder "bakom" för den ligger på en bakgård. Alla borden var olika, och stolarna också. Herve, Philippe och Laura var jättesnälla och jag fick till och med en present, en blå skallra med vita stjärnor på.
Innan kvällen så träffade vi också Denise och Andre. de hade två julklappar till, till mig, en Mimmi Mus-docka och en t-tröja från Barcelona.
Sedan var papsen tvungen att springa tillbaka till hotellet och byta om, för han skulle gå på Operan och sedan äta middag på Operan med en massa olika människor. Papa och jag gick i stället och hälsade på Cedric, Benjamin och Milla. Milla är nästan lika gammal som jag, fast sex månader mindre. Ändå är hon större än jag, inte längre, men hon väger redan tio kilo och jag väger inte ens nio. Fast vi hade roligt ihop och Cedric tog bilder som han skall skicka.

I dag åkte vi hem igen. Det var skönt att komma hem till sina leksaker oxh till sin egen säng. Nu sover jag i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar