fredag 2 januari 2015

Stående ovationer

Hej dagboken,

I dag har vi varit på rea. Papa och papsen hittade bara saker till mig, så jag har fått lite nya kläder, mest bodies och sparkdräkter. Först hade de tänkt köpa massor, men sedan kom papa på att jag fått en massa kläder av Matilda, och våra grannar, så jag behövde inte så mycket. Först var vi på en stor outlet som heter Marques Avenue, sedan åkte vi in till stan. Det regnade, så jag fick åka i vagnen under mitt plastskynke. Förresten, när vi var inne i en butik kom det en farbror med filmkamera och mikrofon och filmade och intervjuade papa för att höra varför papa gick och handlade på rean. Papa glömde fråga vilken kanal det kommer på, så vi får chanse på någon i kväll.

När vi kom hem lekte vi på mitt rum. Jag tycker om att mysa med min nya stora nalle som papsen döpt till Brumbrum, och så har min nya docka Kerstin jättegosigt hår.

När jag lekte på nedervåningen, en stund innan det var dags att bada, stod jag upp vid min lekhage. Plötsligt släppte jag händerna. Jag bara stod upp, alldeles själv. Sedan ökade svårighetsgraden när jag höll upp båda händerna i luften, för att visa att jag inte fuskade. Sedan viftade jag med händerna, ungefär som när drottningen av England vinkar, för att visa att det var mina riktiga händer jag höll upp, och inte några låtsashänder. Efter kanske fem sekunder tyckte jag att jag kunde ge mig själv en rejäl appplåd, så då klappade jag händerna. Det gjorde papa och papsen också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar