onsdag 28 januari 2015

Genom bordet

Hej dagboken,

Nu när vi fått ordning på vardagsrummet finns det plats för mig att krypa som jag vil, nästan. Nu får jag krypa in under matbordet, och det är jättekul. Jag kan stå upp under bordet och nästan nå till bordsskivan. Och det kuligaste är när papa eller papsen står ovanför bordet och tittar ned, för bordsskivan är av glas och helt genomskinlig. Då tittar vi på varandra och skrattar, jättelänge.

När papsen hämtade mig på dagis i går kom jag på att det är mycket roligare att krypa bort när jag såg honom, så att han fick jaga mig. Jag kröp längre bort innan jag vände mig för att se om han följde efter.   Det gjorde han, så jag flinade och kröp vidare, vände mig om igen, skrattade och fortsatte. Till slut fick han tag i mig och då var det dags att åka hem. Papsen hade ingen napp i bilen, så det var lite tråkigt först, men sedan lallade han Blinka lilla stjärna, och då kunde jag lalla med, nästan ända hem.

I dag var det baddags igen. Det var jättekul, för jag blötte ned nästan hela badrummet och papsen tröja blev också jätteblöt. Bra, va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar