lördag 3 januari 2015

Stå upp-komik

Hej dagboken,

I dag har vi varit och reahandlat igen. Som tur var, var det papa och papsen som hittade en massa saker, så att de slapp vara avundsjuka. Jag fick ingenting i dag ...

I dag har jag tränat på att stå upp. Jag kan resa mig från alla fyra till stående, med händerna i vädret. Papsen lekte med mig och höll händerna nära ifall jag skulle ramla. Då kunde jag ju inte låta bli att ramla med vilje. I bland satte jag mig nästan innan jag ställt mig upp, vara för att det var så roligt. Vi skrattade jättemycket.

I mitt rum upptäckte jag hur man öppnar garderoberna med skjutdörrar, och  lådorna i byrån också. Helst hade jag velat slänga ut precis allting på golvet, men papsen var liksom i vägen och slängde tillbaka det in igen. Får försöka när han inte är i närheten ... Den stora garderoben som papsen lånar av mig och har en massa skjortor och tröjor i ärhimla käck. Där finns i alla fall lite plats över, så att jag kunde slänga in Kerstin där, och en bilderbok som jag gärna vill ha nära till hands. Inte dumt faktiskt. Jag skall nog se till att jag får bättre tillgång till den, fniss, fniss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar