torsdag 29 januari 2015

Stora tjejen

Hej dagboken,

I dag har jag varit hos farbror doktorn och hälsat på. Nu är jag 78 centimeter och väger 8,7 kilo.mallting var jättebra med mig, men det var inte så roligt att ligga på vågen, tyckte jag.

Men, det var kul att höra att farfar varit och spelat bowling,mför det tycker ju han är roligt, och han har inte spelat på jättelänge.

Papsen tyckte också att det var himla roligt att komma hem, för när papa och jag hörde att bilen kom gick vi och mötte honom. Papa höll mig i ena handen när vi gick tillsammans. Med den andra handen gjorde jag min Ria Wägner-hälsning,moch såh log jag förstås med hela ansiktet.

Vi hann inte med så mycket innan det var dags att lägga sig, men vinläste lite ur min runda bok med djur. När papsen frågade vad ankan säger och sa "kvack kvack", då kunde jag svara "kuck kuck". 

Jag hann i alla fall se att jag ju nästan kan öppna kastrullådan alldeles själv, fast den är tung. Hm, jag kommer nog att sova gott i natt och drömma om kastrullerna. Det här kan ju bli hur kul som helst, bara papa och papsen låter mig göra vad jag vill ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar