torsdag 22 januari 2015

Brasa

Hej dagboken,

I dag har vi fått en öppen spis i huset. Den står i vårt nya vardagsrum. I morgon skall papa städa, så att jag äntligen kan få krypa på golvet på nedervåningen igen. Det brinner i spisen, det är spännande att titta på.

När papsen kom hem lekte vi i deras rum. Jag har ju glömt att säga att de har så himla roliga runda askar på en hylla. I den ena finns en massa tygpåsar som man kan ha smycken och klockor i, i en annan finns det en massa små skrin, som man kan ha smycken i, och i den tredje finns en massa smycken, men den får jag inte leka med. I ett skrin finns en medalj som papsen fått av polisen en gång, i en annan finns två guldringar som papsen fått av farmor och farfar när han slutade i skolan. Det var jättelänge sedan.
En av askarna var jättebra att sitta på. Perfekt för en liten tjej som jag, lagom hög och då kunde jag leka med det som fanns i en annan ask.

Nu är jag duktig och kan gå och bara hålla i en hand, fast ibland är det ändå skönt att hålla i två händer. I helgen skall jag springa omkring på nedervåningen, då får vi se om jag kanske kan gå lite utan att hålla i någonting alls ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar