torsdag 1 januari 2015

Första dagen

Hej dagboken,

I dag har vi varit tillsammans hela dagen, alla tre. Papsen och papa har skickat vårt foto till alla vänner för att önska gott nytt år.

Jag har gått så mycket att jag tror att papsen börjar känna av ryggen. Ja, han envisas ju med att gå och hålla mig i händerna hela tiden, precis som om det skulle vara nödvändigt. Okej då, lite bra är det nog, och mysigt är det också, massor.

Allra roligast hade vi en stund innan det var dags att lägga sig. Papsen hade burit på mig en stund och jag ville ned på golvet, det är ju kul med lite omväxling. Efter ett tag kom jag på att jag kunde krypa in under matbordet, och då kunde papsen inte komma efter, i alla fall inte utan stt krypa på golvet, han också. När jag kröp in från ett håll försökte papsen att gissa var jag skulle komma ut. Han gissade inte rätt en enda gång, för jag är mycket smartare än han. Ha, ha! Jag skrattade jättemycket, och papa och papsen också. I natt kommer jag nog att sova gott, för jag har hållit på nåstan hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar