söndag 25 januari 2015

Puss puss

Hej dagboken,

I dag har jag pussat både papa och papsen.mannars har det faktiskt varit de som hela tiden pussat mig, men nu pussade jag dem.

Papa har tvättat och ställt ut en massa saker i både nya och gamla var dagsrummet. Det blir jättefint. Men, kanske man kan tycka, det är väl li te,mlite riskabelt att sätta en massa fina saker på golvet när man har ett yrväder som jag i huset. Men, men det tänkte väl att de skulle vara snabbare än jag. Och det är de väl - för det mesta. Jag hann i alla fall putta till en vas så att den välte. Om den gick sönder? Klart att den gjorde, annars hade det väl inte varit roligt?

När papsen bytte blöja på mig gav han mig en annan blöja att leka med. Vi kom på att man kan sätta blöjan på tvären, på huvudet, och då blir det en jättefin mössa.

Vi var ute och promenerade i snön också. Fast det var inte så mycket snö kvar. Den föll i går och smälte mest bort i dag. Jag lyckades sparka av mig en av mina tofflor. Det upptäckte papa först när vi kom hem igen, så nu har jag bara en av den sorten. På det hela en ganska lyckad dag, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar