måndag 1 december 2014

Photogénique

Hej dagboken,

I dag har jag ätit lunch på papsens bank. Efter min lilla morgonlur tog papa med mig till papsen jobb och papsen hade ordnat ett litet rum, nästan en liten matsal som hette London, där jag kunde äta. Under tiden hämtade papsen bankens elbil som heter Zoe. Medan papa satte in min bilstol i Zoe fick jag gå med papsen upp och säga hej till en massa kollegor. De var jättesnälla, men jag kunde inte stanna så länge, för vi hade träff med Sandie.
När Sandie kom tog vi Zoe till fotografen där vi var för två veckor sedan och tog kort. I dag fick vi titta på de bilder som fotografen, som förresten hete Vincent Flamion, hade valt ut. Där fanns jättemånga fina bilder, på oss alla tre, på papa och mig, på papsen och mig och sedan en massa på lilla mig. Det var jättesvårt att välja. Det svåraste var på oss alla tre, för papa och papsen är så koletta. Jag har ju redan sagt att "my daddy is the most beautiful" men det ville de tydligen inte tro på. Nehej, det var en massa "Oj, oj, titta på mitt hår, det ser ut som om jag har ett hål i huvudet" eller "Titta på påsarna under mina ögon" eller "Oj vad mycket rynkor". Ja jösses! Till slut lyckades de i alla fall välja ut ett foto som de skall ha någonstans, det var det som ingick i Sandies present till min födelsedag, så egentligen borde ju jag få det fotot. Och så valde de också någonting till farmor och farfar, och till mamie och papi, men det borde jag nog inte säga så mycket om ... Sedan skall de åka tillbaka efter jul och nyår, när allt arbete med vårt nya vardagsrum är klart, och välja andra bilder och göra några riktiga stora förstoringar. Papsen vill ha ett i matrummet och papa vill ha ett i deras sovrum. Vi får väl se om de kan komma överens ...

När vi kom tillbaka till papsen jobb hade papa och papsen fortfarande inte ätit. Papa fick äta i ett annat fint rum på banken och papsen tog upp mig för att visa upp mig för fler kollegor, så nu har jag nog nästan sett alla. Det kändes i alla fall som flera hundra.

Papa tog med mig på en liten promenad i famnen nära papsens jobb. Då var jag så trött att jag somnade med huvudet mot papas axel, det var så skönt men jag såg ju inte så mycket förstås ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar