lördag 20 december 2014

Sova räv

Hej dagboken,

I går var det ju fredag och fredag är dagisdag. Som alla vet är det papsen som tar med mig till dagis på fredagar. När han kom och skulle väcka mig, så låtsades jag sova, men när han kom fram och sa "god morgon" så log jag lurigt. Sedan fick jag skynda mig att välja ut vilka nallar jag ville ha med mig ned till frukost.

På kvällen när det var dags att åka hem kom papsen och hämtade mig. Jag hörde hans röst när han sa hej till alla tanterna. Då kröp jag snabbt fram till glasdörren och väntade på honom medan han tog på sig sina yttersockar utanpå skorna. När han kom in genom dörren skyndade jag mig bort till min favvishörna, så att jag kunde visa mitt bord som jag gillar att stå vid.
 
I morse hade jag jättekul. Jag kröp omkring i hela vardagsrummet och papsen filmade. Jag tror att han skall skicka det till farmor och farfar och till farbror Henke. Men innan dess hade papa plockat fram sista burken svart vinbärssylt från farmor och farfar. Han har sparat den länge, för att han tycker så mycket om den. I dag fick jag också smaka och det var jättegott. Jag åt flera skedar.

I dag har papa och papsen gjort vårt julkort. Det skickar inget papperskort, de är lite slöa faktiskt som aldrig hinner med att fixa det. I år har de i alla fall fixat en kalender med fina bilder på lilla mig, som de skall skicka till till garmor och farfar, och till fabror Henke. Mamie och papie skall också få en, och så skall vi ha en själva också.

Nu har jag kommit igång rejält på tandfronten. Papa såg att jag har fyra tänder på gång där uppe, fast de två yttersta är bara i början. Där nere har jag fortfarande bara två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar