tisdag 9 december 2014

Bättre och bättre dag för dag

Hej dagboken,

I dag har jag mått mycket bättre. Ni vet kanske inte att jag är sjuk och har en bronkit som jag tror är luftrörskatarr eller något sådant på vanlig svenska. I går tog papa med mig till tant doktorn. Tant doktorn är gift med farbror doktorn och när inte den ena är där, så är den andre det. Himla prkatiskt, faktiskt. Papa och papsen hade pratat med henne på telefon en gång och de trodde inte att hon skulle vara så snäll som sin man, men det var hon. Hon gav mig antibiotika, och så fick jag droppar till ögonen också, för jag har en ögoninflammation också. Det har jag nog i alla fall glömt att säga, det gar ju inte så viktigt jämfört med det andra. I alla fall, i dag har jag mått mycket bättre, ögonen är som vanligt och jag är mycket piggare. Det är bara rösten som är lite hes.
Men jag måste säga att de borde uppfinna någonting roligare än antibiotika i en pipett. Jätteäckligt är det faktiskt. Men, det hjälper, så jag får väl stå ut några dagar till.

Nu har jag gått och lagt mig och sover redan, jag har ju min spökskrivare som skriver åt mig. Tack papsen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar