onsdag 17 december 2014

Välkammad

Hej dagboken,

Papsen säger att jag är inne i en fas. Bara för att jag inte längre vill sitta i badet hoppas han att jag skall lugna mig lite, som jag gjorde efter min förra likadana fas. Men jag vet inte, jag. Det känns inte som att jag är färdig med att undersöka vad som finns runt badkaret. Alla leksaker kan jag ju redan och man måste liksom vidga sina vyer ibland. Som nu. I badet. Jag fick utmana papaen lite också. När jag står upp vill han gärna hålla i mig. Men vad gör han om jag slänger iväg en leksak så långt att han inte bara kan plocka upp den utan att släppa mig. Men jag måste säga att han klarade sig ganska bra. Han bytte och höll mig med andra handen och höll ned mig sittandes i badkaret. Han kan vara lite lurig, papsen.

Nu börjar mitt hår bli så lockigt där bak att det kan tova sig lite. Papa och papsen har inte brytt sig om att kamma mig innan, för de tycker att det är fint när det är lite lockigt och busigt, men nu har de börjat borsta det lite. Jag har förstås en egen borste som är jättemjuk, och kanterna är av gummi som man kan bita. När papsen borstat håret lite (mitt hår, alltså), så gav han borsten till mig. Jag tog med mig den ned när vi vara klara i badrummet, och då kunde jag visa papsen att jag också kan borsta håret. Det var ju inte så svårt, faktiskt.

När jag ätit och inte tyckte att jag ville ha det sista trodde papsen att han skulle kunna lura mig att dricka den sista vällingen. Vad trodde han? Jag fick tag i locket till nappflaskan och satte på den på nappflaskan. Tja, det kanske inte satt jättehårt fast, men papsen förstod i alla fall vem han hade att göra med. Vi får se om han försöker igen i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar