söndag 30 november 2014

Steg och två uppkomlingar

Hej dagboken,

I dag har jag en massa roligt att berätta. Efter en ganska lugn morgon, där den goda nyheten var att farmor och farfars Skype faktiskt funkade igen, så att vi fick pratas vid en stund och de fick se mig krypa, så gick vi till grannarna för att äta lunch. Det var papa som hade lagat allt hemma, så vi tog med oss det till dem. Lunchen tog ganska länge, typ fem timmar, men det var jätteskojigt att leka med William. Papsen tog mig också med på en promenad. Och inte vilken promenad som helst, utan inomhus, barfota! Alltså, jag var barfota och papsen hade sina tofflor. Han höll mig i händerna och jag gick nog en fyra-fem meter. Duktigt, va?

När vi kom hem sov jag bara en liten stund och tur var väl det, för klockan var egentligen för mycket för att sova middag. Sedan fick jag bada och då fick jag visat två saker. Den första var hur duktig jag är på att göra många saker samtidigt. Multi-task, tror jag att de kallar det. Till exempel kan jag sitta och suga på ankaret till en ubåt och samtidigt slänga ut en leksak ur badkaret, sedan ta tag i papsen finger och slänga ut det så att han förstår att han skall plocka upp leksaken igen, alltmedan jag suger färdigt på ankaret, utan att ens vända på huvudet åt hans håll.
Sedan fick jag äntligen papsen att känna på mina tänder. Jag vet ärligt talat inte varför han inte gjort det på ett tag och jag borde kanske visat honom genom att föra hans hand mot min mun, men hur som helst, nu gjorde han det. Då kände han att jag fått en tand till där nere, bredvid den andra, och den högra av dem där uppe också! De syns inte så himla mycket ännu, men de har i alla fall kommit ut. Hurra! Så nu har jag tre tänder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar