torsdag 18 december 2014

Tomten

Hej dagboken,

Gissa vem jag sett i dag! Tomten! Han kom till dagis i kväll, så papsen kom hem lite tidigare från jobbet och hämtade papa och mig, och sedan åkte vi till dagis alla tre. Det var jättemånga människor och alla mina dagiskompisar och alla tanterna som jobbar där. Och tomten. Jag fick sitta i hans knä och så fick jag en present. Tror ni inte på mig? Ha, ha, jag har faktiskt bilder, för papa filmade och papsen fotograferade. Fast vi har inte tittat på dem ännu, det får nog bli i helgen.

När papsen kom hem från jobbet höll papa på att byta blöja på mig och ta på mig en julklänning. När jag hörde papsen i dörren ropade jag på honom. Pepe, ropade jag och sedan skrattade jag, så glad var jag att han kommit hem. När han kom upp till badrummet hade han fortfarande sin kostym på sig, för han hann inte byta om. Det gjorde inget, för han är fin i kostym och dessutom var det ju inte han som skulle sitta i tomtens knä ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar