måndag 29 december 2014

Trappan

Hej dagboken,

I dag har jag busat med papa, papsen var ju på jobbet. Jag låtsades att jag inte ville äta på eftermiddagen, för att se hur långt han var beredd att gå. Det var verkligen lyckat. Först var han lite förvirrad, och det var ju kul. Sedan började han bli lite desperat och försökte att ge mig andra saker, för att jag skulle äta någonting. Lite fick jag ju äta då, så att han inte blev för orolig, typ frukten och lite välling. Det var efter det som det blev hur roligt som helst. Papa började leka clown och höll på att toka sig hur mycket som helst. Då var han så duktig att jag åt allt, både det som han tänkt sig och sedan lite till.

Sedan har jag promenerat en massa, inne förstås, det var för kallt ute. Papa gick massor, och sedan papsen också när han kom hem. Man kan ju gå på golvet, men det börjar jag kunna nu och man vill ju ha lite utmaningar. Nu kör vi trappan upp och ned. Jaha, tror ni, nu kryper hon väl upp det lilla livet. Men nehej, jag går upp, och ett helt steg i taget. Inte kan man väl hålla på att fjanta sig med en massa småsteg, då kommer man ju ingenstans.

 När papsen höll på att ge mig min kvällstoalett, ny blöja, ansiktsmassage, manikyr, allt medan jag underhöll mig själv med små kammar, krämtuber och dylikt. En av mina favorittuber är den för ansiktskrämen. Den är ganska lätt att öppna ju, när jag har fyra tänder där upp (ja, ni läste rätt, fyra är det faktiskt nu). Efter ett tag fick jag ut lite kräm på fingret, och det var ju tur, för papsen hade missat lite på kinden, så jag kunde bättre på själv. Det var inte så svårt som man skulle kunna tro. Nästa gång kan papsen låta mig göra det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar