måndag 8 december 2014

Kramig

Hej dagboken,

I lördags kom papsen hem från London, det var härligt. Nu har han inga fler resor innan jul, så han kan komma hem och leka med mig varje kväll och hela helgen. Det tycker jag är himla bra!

Papa och papsen skrattar åt kig, men jag fattar inte varför. Papa brukar peka på mig och säga "Maia" och sedan lägger han handen på sitt eget bröst pch säger "papa". Det är väl inte så konstigt, om jag gör likadant? Så jag lägger min hand på mitt bröst och säger "papa". Logiskt, tycker jag.

Nu kan man se alla mina tre tänder, och faktiskt den andra framtanden också, har papsen sagt. Man får titta noga, för de är inte så stora ännu, men den ena framtanden syns ganska mycket, ibland i alla fall.

I går och i dag har jag faktiskt haft lite feber. Då har man inte så mycket aptit kanske, eller hur? Och så tycker man att det är skönt att vila mot papsen bröstkorg, eller att ligga i hans knä när man tittar lite på teve. Papsen tyckte nog också att det var mysigt, även om han hellre vill att jag inte har någon feber. Fast jag badade i alla fall jättelänge i går kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar