torsdag 27 november 2014

Jaga

Hej dagboken,

I går kom papsen hem från Stockholm igen. Det var så roligt, även om vi setts på skypen både med farmor och farfar, och sedan med fabror Henke, tant Jennie och mina fina kusiner Matilda och Kasper. Jag märkte att papsen också tyckte att det var kul, för han släppte mig inte på två och en halv timme, innan det var dags för mig att lägga mig.

Vi lekte en jätterolig lek i mitt rum. När jag kröp på golvet, så började han jaga mig. Då skrattade jag jättemycket, så han gjorde det flera gånger.

I dag har vi badat. Egentligen har bara jag badat och jag har inte ens duschat honom, det borde jag nog ha gjort när jag tänker efter. Å andra sidan skall han till gymmet i morgon på lunchen, så han hinner nog inte lukta så illa, i alla fall.

I dag har papa varit bättre, för appropå att lukta, så var papa ingen höjdare i går. Han har nog ätit någonting konstigt, för han hade kräkts hela natten och på dagen också lite. Jag måste säga att han var ganska diskret, för jag märkte ingenting förrän han berättade för papsen. Han har i alla fall inte smittat papsen eller mig, skönt.

Jag undrar en sak och det är varför man skall lära sig en massa ord och på två språk dessutom. Det går ju alldeles utmärkt att peka och säga Äh, äh eller Mm, mm. Det tål verkligen att fundera på. Jag har ju hört att det inte räcker med svenska och franska, snart skall de väl börja med engelska också. Allvarligt talat, alltså! Får nog sova på den saken ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar