lördag 29 november 2014

Halla

Hej dagboken,

I dag har jag gjort lite nya grejer. Till exempel visade jag papsen att jag kan klättra över armstödet på papas soffa. Jag hann förstås aldrig komma riktigt så långt, men jag var på god väg. Nästa gång får jag vara snabbare.

När jag fyllde år fick jag ju en tjut- och tryckmaskin. Där fanns en telefon också, jag kanske redan har berättat om den? Nu har papsen visat mig hur man använder den, så när det ringer håller han luren mot örat och säher "Hallå?" Det var ju inte så svårt, jag kunde ju göra samma sak, hålla luren mot örat (måste bara kolla om den måste vara på ett visst håll eller om man kan hålla den lite som man vill) och säga "Halla". Man måste ju värna om sin lilla accent också.

Precis innan jag skulle lägga mig lekte vi lite i papas och papsens säng. Papsen killade mig i nacken och det var så himla skönt att när han slutade var jag tvungen att ta tag i hans hand och kasta tillbaka den mot min nacke. Tur att han fattade vad jag ville :-) När han slutade en gång till kastade jag tillbaka handen en gång till. Himla käckt, det där med att använda sig av papsens hand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar