fredag 28 november 2014

My daddy

Hej dagboken,

I dag var en sådan där vanlig fredag. När alla tre åkte till jobbet, papa till Nancy, papsen till Luxemburg och jag till Rodemack. Jag hade jättefina strumpor på mig idag, rosa och grå, med en text som sa "My daddy is the most beautiful". Tur att jag har två fötter och två strumpor, så att en socka kunde vara för papa och den andra för papsen.

Jag glömde att berätta att jag fått min första resväska. Fast egentligen fixk jag en anna liten väska av farmor och farfar med posten en gång, med ryska dockor på. Min nya resväska, som är lite större, är rosa och har Snobben på sig? Den är jättefin. Längtar efter att få använda den.

Papsen och jag har en överraskning på gång till papa. På Lucia skall vi lussa för honom. Papsen har lånat ett Lucianattlinne och glitter på jobbet och av mina fina Rönningegudföräldrar har jag fått en Luxiakrona och ett tärnljus i tyg. Det är inslaget ännu, men jag vet, ha, ha, och papsen också, men inte papa, ti hi.

Papsen har inte rakat sig på ett par dagar. Det tycker jag är kul, för då kan man klappa honom på dubbelhakan när man dricker sin välling. Fast papsen är söt när han är nyrakad också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar