lördag 8 november 2014

Släppa taget

Hej dagboken,

Den här veckan har varit lite konstig, för papsen åkte till jobbet som vanligt på måndag morgon, sedan kom han inte hem förrän på torsdag kväll. Han hade visst varit i Nice och jobbat, hette det visst. Middag på Negresco, fika på en flott golfklubb och annat som verkligen låter jobbigt.

I torsdags kunde han i alla fall ge mig mitt bad, det kändes bra. Sedan hann vi inte med så mycket mer än det gar dags att lägga sig.

I fredags var det i alla fall som vanligt papsens tur att köra mig till dagis. När han kom och hämtade mig på kvällen blev han jätteimpad, för jag stod upp mot ett litet bord utan en enda vuxen i närheten. Duktigt, va?

Papa har berättat för papsen att när han varit borta, så har jag diggat en massa musik. Det är väl klart, när det svänger, så svänger jag också. Jag gillar att jazza med.

När papa och papsen äter nu, så har jag fattat att de ätere mycket roligare saker än jag, så jag vill smaka. De ger mig inte så mycket vuxenmat ännu, men jag brukar kunna få mig en brödbit att suzga och  tugga på, alltid något. Och så får jag suga på papsens äpple ibland. Och smaka på deras yoghurt.

I dag har jag lekt en massa med papsen, speciellt i soffan. Då kunde jag visa att jag kunde gå från ryggstödet till papsen och nästan helt släppa taget och faktiskt ta två steg med den ena foten franmför den andra oxh inte bara sidledes som jag gör i vanliga fall. Flera gånger har jag också visat att jag kan stå minst en sekund, kanske två, utan stöd. Jag liksom släpper båda händerna samtidigt och så bara står jag, tills jag tar tag igen. Ärligt talat könns det som mycket längre, men papsen säger att det bara är någon sekund. Personligen tror jag att han har lite svårt med klockan, eller att han inte kan rökna så bra. När jag har lärt mig, så skall jag visa honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar